Hoe je in 7 stappen klanten inzet voor influencermarketing

Heb je tevreden klanten? Mooi! En lijken deze klanten op klanten waar je naar op zoek bent? Dan heb je alles in huis om morgen te starten met succesvolle influencermarketing! Wie die influencers zijn? Niet Enzo Knol of Famke Louise, maar je eigen klanten! In deze blog leg ik in 7 stappen uit hoe je van […]

8 februari 2021 Lees meer

Recruitment marketing: 5 tips voor recruiters

De beste recruitment marketeer is de recruiter. In potentie althans, want zij hebben het netwerk en het contact met de kandidaten en kunnen het verhaal achter de vacature het beste vertellen. In de praktijk hebben recruiters het te druk om aandacht te besteden aan recruitment marketing. De focus ligt op alles wat komt kijken bij […]

1 februari 2021 Lees meer

Corona aanjager digitale transformatie: uitdagingen en kansen

Corona is een enorme beproeving voor veel organisaties door alle beperkingen die het met zich mee brengt. Tegelijkertijd legt Corona ook digitale uitdagingen en kansen bloot voor je organisatie. Want waar je voorheen als CEO of Marketing Manager echt van goede huize moest komen om digitale vernieuwing aan te jagen, is er nu ineens de urgentie en […]

6 december 2020 Lees meer

Employer branding: je DNA als magneet om de juiste mensen aan te trekken

In vacature teksten wordt vaak geappelleerd aan het DNA van de organisatie en het DNA van de medewerker waar naar gezocht wordt. Maar wat is dat DNA? En hoe maak je dat dan tastbaar? Het archetype model is een inspirerend model om het DNA mee te bepalen. Als je mensen met het “juiste DNA” aan weet te spreken zullen deze […]

21 oktober 2020 Lees meer

Hoe bereken je de klantwaarde van een droomklant?

Als ik het heb over het begrip “droomklanten” is één van de meestgestelde vragen op basis van welke factoren je de waarde van een droomklant bepaalt. Vaak wordt er naar de financiële waarde gekeken. Maar naast de potentiële financiële waarde zijn er nog meer factoren die ik relevant vind. De ambassadeurs- of netwerkwaarde en de know how of ontwikkelingswaarde kunnen […]

28 september 2020 Lees meer

Merknamen: is de merknaam Nouryon wel zo handig gekozen?

In de marketing lessen die ik geef vind ik het belangrijk om ik geregeld een case uit te actualiteit te belichten. In mijn afgelopen les behandelde ik merknamen en wat er allemaal bij komt kijken als je een nieuwe merknaam gaat bedenken. Maar wat doe je als je een gevestigde naam moet inwisselen voor een nieuwe naam? […]

10 oktober 2018 Lees meer

Klantbeleving gaat verder dan klanttevredenheid

Waarom zou je aan klantbeleving doen als je een klanttevredenheidscijfer hebt dat boven de 8 ligt? Met deze vraag begon ik mijn sessie anderhalve week geleden voor 50 paramedici over klantbeleving. In deze blog licht ik de verschillen uit tussen klantbeleving en klanttevredenheid en waarom je als organisatie beter kunt focussen op klantbeleving. Althans als […]

1 oktober 2018 Lees meer

Waarom ik Kotler weer aan het lezen ben?

Sinds ik ben afgestudeerd (2001) is marketing natuurlijk enorm veranderd door de digitalisering. Toch blijkt Kotler (hij schreef zijn boek nog vóór de tijd dat mensen SEO als CEO uitspraken) nog steeds verplichte marketingkost op de opleidingen. Ik weet nog goed dat ik het als student vooral een dikke en nogal droge pil vond om […]

30 augustus 2018 Lees meer

Inzetten voor goed doel: Speelcadeau

Ieder jaar heb ik het rond de zomermaanden wat minder druk. En dus heb ik begin dit jaar bedacht dat ik me in deze periode graag wil inzetten voor een goed doel. Dus toen de omroep van Dit is Licht vanuit hun samenwerking met Samen voor Eindhoven voor pro bono marketing advies voor Speelcadeau voorbij kwam […]

21 juni 2018 Lees meer

“Wat is hybride marketing?”

Hybride marketing is een term die ik zelf bedacht heb (don’t sue me als ik niet de enige blijk te zijn) en waar ik veel positieve reacties op krijg. Sinds ik de term Hybride Marketing actief voer is de vraag “Wat is hybride marketing?” met stip de meest gestelde vraag die ik krijg. En dat is precies de […]

1 mei 2018 Lees meer

Van obligate missie naar betekenisvolle positionering

Ter voorbereiding op de strategie workshops die ik geef lees ik veel ondernemersplannen. Eens in de zoveel tijd kom ik mission statements tegen met een hoog gehalte aan generieke containerbegrippen en obligaat managementjargon. Terwijl een missie juist moet inspireren en als het even kan op een betekenisvolle manier richting moet geven. Een missie moet het papier ontstijgen. […]

15 maart 2018 Lees meer

10 tips hoe je de klantervaring in de klantreis optimaliseert

In de klantreis kan van alles mis gaan. Van kleine dingen zoals te lang moeten wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt, remarketing van dat paar schoenen dat je al gekocht hebt, een te lange laadtijd van de site, een helpdesk medewerker die niet begaan is met jouw probleem of gewoon met het verkeerde […]

8 februari 2018 Lees meer