NIX & NIX: zet in op social media voor groeistrategie

NIX & NIX is een start-up met alleen maar exclusieve alcoholvrije spirits, bieren en wijnen in het assortiment. In mei opgestart als webshop, waarna in juli ook een winkel in Haarlem geöpend is. Om NIX & NIX als “De eerste slijterij van Nederland” neer te zetten hebben we flink ingezet op PR en Instagram.

Mijn rol als Marketeer op afstand

Naast content verzorgen voor de webshop zoals foto’s en recepten voor alcoholvrije cocktails, verzorg ik de social media. Belangrijk voor onze social media strategie is een fan base creëren die als een community op het gebied van alcoholvrij en gezond leven gevoed wordt met posts die daarbij passen. Voor de pre-opening hebben we 10 influencers uitgenodigd op de thema’s alcoholvrij, wijn, cocktails en sober. Allen reageerden superenthousiast op het concept.

In 3 maanden van 100 naar 1000+

De eerste resultaten:
– Instagram: in 3 maanden van 100 naar 1.000+ volgers op Instagram (organisch) met een hoog engagement ratio op onze posts en stories;
– Activatie: naar de pre-opening kwamen 10 influencers die allemaal iets geplaatst hebben op hun Instagram accounts;
– De eerste alcoholvrije slijterij is the talk of the town, met veel media aandacht in lokale en nationale media van horeca bladen mede als gevolg van vliegwiel social media  

Volg NIX & NIX ook via Instagram, want er komen nog veel leuke dingen aan.

Wil je weten wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?

Wil jij ook de volgende stap zetten in je marketing? Ga voor meer informatie naar mijn pagina over Marketeer op Afstand of stuur me een email.

Bart Waterschoot

Heb je een vraag over deze case? Stuur me gerust een email

Meer over..

Referenties

  • Giorgio Verweij, Sales en Marketing Manager Control Union:
    "Tijdens 2 workshops hebben wij met ons team onze content strategie en bijbehorende planning uitgepluisd, targetpoints bijgevoegd en opnieuw in een volledig nieuw jasje gestoken. Door de uitgesproken mening van Bart, wist hij ons te activeren en te inspireren."
  • Marco Quanjer, CEO, Abeltalent:
    "Wat begon als een content vraagstuk mondde uit in een fantastische strategische sessie. Met rust, kennis en kunde vanuit Bart hebben we iets heel moois neergezet!"
  • Suania Cereceda Fial, Digital Marketing, Convious:
    "We were in need of a content specialist to help us align our strategy between our marketing and sales teams, and Bart was there to help us. Throughout 2 great and interactive workshops, Bart helped us tackle our problem and gave us great tools to move forward. He provided an insightful report that was used as a base for different marketing projects."
  • Sebastiaan Cové, Marketing Manager Time to Hire:
  • Niki Ritmeijer, bestuur LAKS:
  • Richard Brugel, Partner bij Strik Creemers & Partners:
  • Jarno Eggink, directeur JDI:
    "

    Vanuit een katalyserende rol, iedereen en ieder idee in zijn waarde latende heeft Bart ons onze scherp gestelde propositie bezorgd. Met behulp van heldere realistische stappen, tomeloze energie, humor en creativiteit waren de strategische sessies iets om naar uit te kijken. 

    "
  • Cas de Haan, directeur Caspar de Haan:
    "

    Bart is bij ons in een lopende trein van marketing activiteiten ingestapt en heeft  het team (mijzelf, vormgever, copywriter en fotograaf) met de juiste communicatieve skills en kennis van zaken op het goede spoor gekregen. Hij bewaakt de grote lijnen, zegt met goed argumenten waar het op staat en komt met oplossingen, ideeën of alternatieven.

    "
  • Wanda Marcon, co-owner Beebielove:
    "

    Bart is een bevlogen marketeer en moderator die snel tot de kern komt. Tijdens de workshop kan hij iedereen enthousiasmeren ongeacht functie en opleiding wat resulteert in een interactief en dynamische groepsproces. Met een stukje fun, zijn vakkennis en professionaliteit kijken we terug op een zeer geslaagde sessie.

    "
  • Jessie Bekkers-van Rooij, directeur bestuurder Woonstichting SSW:
    "

    Als ik een project heb waar anders naar gekeken moet worden dan betrek ik daar graag Bart bij. Korte lijnen, fijn om mee te sparren en komt altijd met nieuwe inzichten.

    "

Verder Praten?

    Naam

    Telefoon

    Voorstel afspraak