NIX & NIX is een start-up met alleen maar exclusieve alcoholvrije spirits, bieren en wijnen in het assortiment. In mei opgestart als webshop, waarna in juli ook een winkel in Haarlem geöpend is. Om NIX & NIX als “De eerste slijterij van Nederland” neer te zetten hebben we flink ingezet op PR en Instagram.
Mijn rol als Marketeer op afstand
Naast content verzorgen voor de webshop zoals foto’s en recepten voor alcoholvrije cocktails, verzorg ik de social media. Belangrijk voor onze social media strategie is een fan base creëren die als een community op het gebied van alcoholvrij en gezond leven gevoed wordt met posts die daarbij passen. Voor de pre-opening hebben we 10 influencers uitgenodigd op de thema’s alcoholvrij, wijn, cocktails en sober. Allen reageerden superenthousiast op het concept.
In 3 maanden van 100 naar 1000+
De eerste resultaten:
– Instagram: in 3 maanden van 100 naar 1.000+ volgers op Instagram (organisch) met een hoog engagement ratio op onze posts en stories;
– Activatie: naar de pre-opening kwamen 10 influencers die allemaal iets geplaatst hebben op hun Instagram accounts;
– De eerste alcoholvrije slijterij is the talk of the town, met veel media aandacht in lokale en nationale media van horeca bladen mede als gevolg van vliegwiel social media
Volg NIX & NIX ook via Instagram, want er komen nog veel leuke dingen aan.
Wil je weten wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?
Wil jij ook de volgende stap zetten in je marketing? Ga voor meer informatie naar mijn pagina over Marketeer op Afstand of stuur me een email.