In het voorjaar van 2021 heb ik een workshop begeleid voor het bestuur van LAKS (Landelijk Aktie Kommittee voor Scholieren). Centraal stond de vraag hoe LAKS haar doelgroep scholieren beter kon bereiken via Instagram en meer engagement kon creëren met hun achterban. Na een constructieve workshop sessie met de bestuursleden zijn we tot de volgende pijlers gekomen voor de content strategie:
- Vraaggestuurde contentstrategie met doordacht samenspel tussen website en Instagram. Denk aan veelgestelde vragen, blogs over topics die spelen bij scholieren, etc
- Activeren van ambassadeurs uit de leerlingenraden via take overs en stories;
- Meer focus op interactie en engagement.
Resultaat
Op het moment van de eerste workshop stond de teller van LAKS op 5.300 volgers op Instagram. Dit is in nog geen twee maanden tijd verdubbeld naar meer dan 10.000 volgers. Een supermooie mijlpaal, al moet erbij gezegd worden dat dit ook sterk te maken heeft met de stijging die de eindexamenperiode te weeg brengt via de #eindexamenklachtenlijn van LAKS. Daarnaast is een stijging van meer dan 800% in interactie te zien op Instagram. Een mooi resultaat om op voort te borduren voor het nieuwe bestuur, waarin zij ook weer zo goed mogelijk de stem van hun achterban zullen gaan vertegenwoordigen via hun sociale media kanalen. Het uitbreiden van hun volgers op Instagram blijft hierin een belangrijke doelstelling.
De workshop sessie heeft ons een frisse bries gegeven om aan de slag te gaan met onze social media kanalen en onze website.
Kiki Ritmeijer, bestuurslid LAKS
Impressie
Wil je weten wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?
Wil jij ook de volgende stap zetten in je content strategie? Ga voor meer informatie naar mijn pagina over workshop Content Strategie of stuur me een email.