Content strategie LAKS: van 5.000 naar 10.000 volgers

In het voorjaar van 2021 heb ik een workshop begeleid voor het bestuur van LAKS (Landelijk Aktie Kommittee voor Scholieren). Centraal stond de vraag hoe LAKS haar doelgroep scholieren beter kon bereiken via Instagram en meer engagement kon creëren met hun achterban. Na een constructieve workshop sessie met de bestuursleden zijn we tot de volgende pijlers gekomen voor de content strategie:

  • Vraaggestuurde contentstrategie met doordacht samenspel tussen website en Instagram. Denk aan veelgestelde vragen, blogs over topics die spelen bij scholieren, etc
  • Activeren van ambassadeurs uit de leerlingenraden via take overs en stories;
  • Meer focus op interactie en engagement. 

Resultaat

Op het moment van de eerste workshop stond de teller van LAKS op 5.300 volgers op Instagram. Dit is in nog geen twee maanden tijd verdubbeld naar meer dan 10.000 volgers. Een supermooie mijlpaal, al moet erbij gezegd worden dat dit ook sterk te maken heeft met de stijging die de eindexamenperiode te weeg brengt via de #eindexamenklachtenlijn van LAKS. Daarnaast is een stijging van meer dan 800% in interactie te zien op Instagram. Een mooi resultaat om op voort te borduren voor het nieuwe bestuur, waarin zij ook weer zo goed mogelijk de stem van hun achterban zullen gaan vertegenwoordigen via hun sociale media kanalen. Het uitbreiden van hun volgers op Instagram blijft hierin een belangrijke doelstelling.

De workshop sessie heeft ons een frisse bries gegeven om aan de slag te gaan met onze social media kanalen en onze website.
Kiki Ritmeijer, bestuurslid LAKS

Impressie

Wil je weten wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?

Wil jij ook de volgende stap zetten in je content strategie? Ga voor meer informatie naar mijn pagina over workshop Content Strategie of stuur me een email.

Bart Waterschoot

Heb je een vraag over deze case? Stuur me gerust een email

Meer over..

Referenties

  • Giorgio Verweij, Sales en Marketing Manager Control Union:
    "Tijdens 2 workshops hebben wij met ons team onze content strategie en bijbehorende planning uitgepluisd, targetpoints bijgevoegd en opnieuw in een volledig nieuw jasje gestoken. Door de uitgesproken mening van Bart, wist hij ons te activeren en te inspireren."
  • Marco Quanjer, CEO, Abeltalent:
    "Wat begon als een content vraagstuk mondde uit in een fantastische strategische sessie. Met rust, kennis en kunde vanuit Bart hebben we iets heel moois neergezet!"
  • Suania Cereceda Fial, Digital Marketing, Convious:
    "We were in need of a content specialist to help us align our strategy between our marketing and sales teams, and Bart was there to help us. Throughout 2 great and interactive workshops, Bart helped us tackle our problem and gave us great tools to move forward. He provided an insightful report that was used as a base for different marketing projects."
  • Sebastiaan Cové, Marketing Manager Time to Hire:
  • Niki Ritmeijer, bestuur LAKS:
  • Richard Brugel, Partner bij Strik Creemers & Partners:
  • Jarno Eggink, directeur JDI:
    "

    Vanuit een katalyserende rol, iedereen en ieder idee in zijn waarde latende heeft Bart ons onze scherp gestelde propositie bezorgd. Met behulp van heldere realistische stappen, tomeloze energie, humor en creativiteit waren de strategische sessies iets om naar uit te kijken. 

    "
  • Cas de Haan, directeur Caspar de Haan:
    "

    Bart is bij ons in een lopende trein van marketing activiteiten ingestapt en heeft  het team (mijzelf, vormgever, copywriter en fotograaf) met de juiste communicatieve skills en kennis van zaken op het goede spoor gekregen. Hij bewaakt de grote lijnen, zegt met goed argumenten waar het op staat en komt met oplossingen, ideeën of alternatieven.

    "
  • Wanda Marcon, co-owner Beebielove:
    "

    Bart is een bevlogen marketeer en moderator die snel tot de kern komt. Tijdens de workshop kan hij iedereen enthousiasmeren ongeacht functie en opleiding wat resulteert in een interactief en dynamische groepsproces. Met een stukje fun, zijn vakkennis en professionaliteit kijken we terug op een zeer geslaagde sessie.

    "
  • Jessie Bekkers-van Rooij, directeur bestuurder Woonstichting SSW:
    "

    Als ik een project heb waar anders naar gekeken moet worden dan betrek ik daar graag Bart bij. Korte lijnen, fijn om mee te sparren en komt altijd met nieuwe inzichten.

    "

Verder Praten?

    Naam

    Telefoon

    Voorstel afspraak