Hallo ik ben Bart. Geboren op 18 september 1978 in Eindhoven. Ik neem je even in vogelvlucht mee over wie ik ben, mijn achtergrond en wat ik doe.
Achtergrond in strategie en digital
Na het VWO heb ik de opleiding Communicatie gedaan. Daarna heb ik me naast mijn werk in eerste instantie toegelegd op strategische opleidingen als Strategie in de Praktijk (Nijenrode) en Brand Management (EURIB). Dit heb ik aangevuld met Content Marketing & Cross Media (Beeckestijn Business School) waar qua strategie meer focus ligt op het toepassen van content voor digitale en sociale media.
Anders
Na brede ervaring opgedaan te hebben bij verschillende marketing en communicatiebureaus ben ik in 2010, vanuit de overtuiging dat het “anders” moet, voor mezelf begonnen. Aanvankelijk onder de naam Aangenaam Anders, vanaf eind 2016 onder de naam Bart Waterschoot. Zie ook: Hallo Bart Waterschoot, dag Aangenaam Anders
Zonder draagvlak geen strategie
Vanuit de ervaring die ik heb opgedaan met het ontwikkelen van strategie ben ik erachter gekomen dat mijn passie en toegevoegde waarde zit in het creëren van draagvlak met mensen. Vanuit energie en verbinding de discussie aangaan en vanuit gezamenlijke inzichten met elkaar bouwen aan een strategie. Dit doe ik via in-company workshops die ik met veel energie en enthousiasme verzorg voor klanten. Hier kun je zien over welke onderwerpen ik workshops geef.
Strijp-S als basis
Op Strijp-S dé creatieve broedplaats van Eindhoven voel ik mij thuis. De sfeer, de dynamiek, de organische manier van samenwerken passen bij de manier waarop ik in mijn werk wil staan. En het ligt praktisch in mijn achtertuin.
Tussen jou en mij
Ik krijg energie van: het geven van workshops en het maken van verbinding met mensen. Het meeste resultaat bereik ik als mensen zich open stellen en zich op hun gemak voelen. Een workshop mag leuk zijn en er mag gelachen worden. Positieve energie verbindt.
Minder energie krijg ik van: formele receptionistes die vragen naar de firmanaam voor ze je doorverbinden. “En van welk bedrijf kan ik zeggen dat u bent?” Om te voorkomen dat het antwoord het riedeltje “Bart Waterschoot. Van Bart Waterschoot” is, antwoord ik voortaan met Bart Waterschoot Marketing. Het doorverbinden gaat sindsdien een stuk sneller 😉
Misvatting: de opleiding Communicatie ging me vrij makkelijk af. Al hadden niet alle docenten daar vanaf het begin even veel vertrouwen in. Nog steeds heb ik een krat bier tegoed van mijn mentor die vond dat Bart misschien wat nonchalant over kwam tijdens de lessen bedrijfseconomie tussen de ijverige volop-aantekeningen-makende dames. Dus beste Louis, ik ben je nog niet vergeten… Een fles wijn mag trouwens ook. Overigens no hard feelings, want ik ben als extern deskundige nog steeds verbonden aan de opleiding Communicatie.
Mijn grootste fuck-up: een gepersonaliseerde nieuwsbrief voor Valentijnsdag die bestemd was voor een select groepje klanten, maar die door een kleine onoplettendheid naar de volledige database werd verstuurd… De schade viel mee, het leverde juist onverwachte klantcontacten op met mensen die zich erg gevleid voelden en die uiteindelijk ook een cadeautje voor Valentijnsdag hebben gekregen. Ieder nadeel heb zijn voordeel!
Projecten waar ik het meest trots op ben: Vigo (9) en Loïs (7).
Wil je weten wat mijn klanten van me vinden? Scroll dan zeker door de referenties. Zitten een paar hele mooie bij 😉
Kennismaken
Ik woon en werk in Strijp-S de creatieve broedplaats van Eindhoven. Van het ontmoeten van mensen krijg ik veel energie. Een afspraak voor een kopje koffie of een broodje is met mij zo gemaakt.