Hallo ik ben Bart. Geboren op 18 september 1978 in Eindhoven. Ik neem je even in vogelvlucht mee over wie ik ben, mijn achtergrond en wat ik doe.

Achtergrond in strategie en digital

Na het VWO heb ik de opleiding Communicatie gedaan. Daarna heb ik me naast mijn werk in eerste instantie toegelegd op strategische opleidingen als Strategie in de Praktijk (Nijenrode) en Brand Management (EURIB). Dit heb ik aangevuld met Content Marketing & Cross Media (Beeckestijn Business School) waar qua strategie meer focus ligt op het toepassen van content voor digitale en sociale media.

Anders

Na brede ervaring opgedaan te hebben bij verschillende marketing en communicatiebureaus ben ik in 2010, vanuit de overtuiging dat het “anders” moet, voor mezelf begonnen. Aanvankelijk onder de naam Aangenaam Anders, vanaf eind 2016 onder de naam Bart Waterschoot. Zie ook: Hallo Bart Waterschoot, dag Aangenaam Anders 

Zonder draagvlak geen strategie

Vanuit de ervaring die ik heb opgedaan met het ontwikkelen van strategie ben ik erachter gekomen dat mijn passie en toegevoegde waarde zit in het creëren van draagvlak met mensen. Vanuit energie en verbinding de discussie aangaan en vanuit gezamenlijke inzichten met elkaar bouwen aan een strategie. Dit doe ik via in-company workshops die ik met veel energie en enthousiasme verzorg voor klanten. Hier kun je zien over welke onderwerpen ik workshops geef.

Strijp-S als basis

Op Strijp-S dé creatieve broedplaats van Eindhoven voel ik mij thuis. De sfeer, de dynamiek, de organische manier van samenwerken passen bij de manier waarop ik in mijn werk wil staan. En het ligt praktisch in mijn achtertuin.

Tussen jou en mij

Ik krijg energie van: het geven van workshops en het maken van verbinding met mensen. Het meeste resultaat bereik ik als mensen zich open stellen en zich op hun gemak voelen. Een workshop mag leuk zijn en er mag gelachen worden. Positieve energie verbindt.

Minder energie krijg ik van: formele receptionistes die vragen naar de firmanaam voor ze je doorverbinden. “En van welk bedrijf kan ik zeggen dat u bent?” Om te voorkomen dat het antwoord het riedeltje “Bart Waterschoot. Van Bart Waterschoot” is, antwoord ik voortaan met Bart Waterschoot Marketing. Het doorverbinden gaat sindsdien een stuk sneller 😉  

Misvatting: de opleiding Communicatie ging me vrij makkelijk af. Al hadden niet alle docenten daar vanaf het begin even veel vertrouwen in. Nog steeds heb ik een krat bier tegoed van mijn mentor die vond dat Bart misschien wat nonchalant over kwam tijdens de lessen bedrijfseconomie tussen de ijverige volop-aantekeningen-makende dames. Dus beste Louis, ik ben je nog niet vergeten… Een fles wijn mag trouwens ook. Overigens no hard feelings, want ik ben als extern deskundige nog steeds verbonden aan de opleiding Communicatie.

Mijn grootste fuck-up: een gepersonaliseerde nieuwsbrief voor Valentijnsdag die bestemd was voor een select groepje klanten, maar die door een kleine onoplettendheid naar de volledige database werd verstuurd… De schade viel mee, het leverde juist onverwachte klantcontacten op met mensen die zich erg gevleid voelden en die uiteindelijk ook een cadeautje voor Valentijnsdag hebben gekregen. Ieder nadeel heb zijn voordeel!

Projecten waar ik het meest trots op ben: Vigo (9) en Loïs (7).

Wil je weten wat mijn klanten van me vinden? Scroll dan zeker door de referenties. Zitten een paar hele mooie bij 😉

Referenties

  • Giorgio Verweij, Sales en Marketing Manager Control Union:
    Tijdens 2 workshops hebben wij met ons team onze content strategie en bijbehorende planning uitgepluisd, targetpoints bijgevoegd en opnieuw in een volledig nieuw jasje gestoken. Door de uitgesproken mening van Bart, wist hij ons te activeren en te inspireren.
  • Marco Quanjer, CEO, Abeltalent:
    Wat begon als een content vraagstuk mondde uit in een fantastische strategische sessie. Met rust, kennis en kunde vanuit Bart hebben we iets heel moois neergezet!
  • Suania Cereceda Fial, Digital Marketing, Convious:
    We were in need of a content specialist to help us align our strategy between our marketing and sales teams, and Bart was there to help us. Throughout 2 great and interactive workshops, Bart helped us tackle our problem and gave us great tools to move forward. He provided an insightful report that was used as a base for different marketing projects.
  • Sebastiaan Cové, Marketing Manager Time to Hire:
  • Niki Ritmeijer, bestuur LAKS:
  • Richard Brugel, Partner bij Strik Creemers & Partners:
  • Jarno Eggink, directeur JDI:

    Vanuit een katalyserende rol, iedereen en ieder idee in zijn waarde latende heeft Bart ons onze scherp gestelde propositie bezorgd. Met behulp van heldere realistische stappen, tomeloze energie, humor en creativiteit waren de strategische sessies iets om naar uit te kijken. 

  • Cas de Haan, directeur Caspar de Haan:

    Bart is bij ons in een lopende trein van marketing activiteiten ingestapt en heeft  het team (mijzelf, vormgever, copywriter en fotograaf) met de juiste communicatieve skills en kennis van zaken op het goede spoor gekregen. Hij bewaakt de grote lijnen, zegt met goed argumenten waar het op staat en komt met oplossingen, ideeën of alternatieven.

  • Wanda Marcon, co-owner Beebielove:

    Bart is een bevlogen marketeer en moderator die snel tot de kern komt. Tijdens de workshop kan hij iedereen enthousiasmeren ongeacht functie en opleiding wat resulteert in een interactief en dynamische groepsproces. Met een stukje fun, zijn vakkennis en professionaliteit kijken we terug op een zeer geslaagde sessie.

  • Jessie Bekkers-van Rooij, directeur bestuurder Woonstichting SSW:

    Als ik een project heb waar anders naar gekeken moet worden dan betrek ik daar graag Bart bij. Korte lijnen, fijn om mee te sparren en komt altijd met nieuwe inzichten.

Kennismaken

Ik woon en werk in Strijp-S de creatieve broedplaats van Eindhoven. Van het ontmoeten van mensen krijg ik veel energie. Een afspraak voor een kopje koffie of een broodje is met mij zo gemaakt.

    Naam

    Telefoon

    Voorstel afspraak