Draagvlak sessie

Staan alle neuzen dezelfde kant op? Hebben we hetzelfde doel? En verstaan we daar hetzelfde onder? Stuk voor stuk vragen die doorslaggevend zijn om te komen tot strategie. Want zonder draagvlak geen strategie. Vanuit mijn ervaring om te komen tot draagvlak verzorg ik ook draagvlak sessies. 

Een draagvlak sessie is een interactieve sessie van 2,5 uur met een groep van 8 medewerkers van je organisatie. Op basis van snelle, prikkelende discussiestellingen word je als deelnemer op speelse wijze uitgedaagd om stelling in te nemen. Door het gebruik van rode en groene stoplichten zie je direct wie in de groep het met jou eens is en wie het met jou oneens is. Dynamiek en discussie gegarandeerd!

Aan het einde van de sessie weet je of er draagvlak is in de groep en welke mensen zich willen committeren aan de vervolgstappen. Deze sessie is ideaal om in te zetten als kick off voor strategietrajecten en verandertrajecten.

Opzet van de workshop sessie

Korte voorstelronde
Wat zie je als grootste uitdaging?
Discussie op basis van stellingen
Conclusies en vervolgstappen

Impressie

Impressie draagvlaksessie

Wat levert het op?

De sessie creëert draagvlak en ambassadeurschap voor de nog te zetten stappen op het gebied van strategie en verandermanagement.

Tarief

750 euro (ex btw)

Ervaring

Ik heb brede ervaring met het verzorgen van draagvlaksessies in verschillende sectoren.

Zakelijke dienstverlening (Semi-)overheid Onderwijs
Zorg Retail Sport

 

Gerelateerde blog

Draagvlak is de kortste route naar strategie

Referenties

  • Giorgio Verweij, Sales en Marketing Manager Control Union:
    "Tijdens 2 workshops hebben wij met ons team onze content strategie en bijbehorende planning uitgepluisd, targetpoints bijgevoegd en opnieuw in een volledig nieuw jasje gestoken. Door de uitgesproken mening van Bart, wist hij ons te activeren en te inspireren."
  • Marco Quanjer, CEO, Abeltalent:
    "Wat begon als een content vraagstuk mondde uit in een fantastische strategische sessie. Met rust, kennis en kunde vanuit Bart hebben we iets heel moois neergezet!"
  • Suania Cereceda Fial, Digital Marketing, Convious:
    "We were in need of a content specialist to help us align our strategy between our marketing and sales teams, and Bart was there to help us. Throughout 2 great and interactive workshops, Bart helped us tackle our problem and gave us great tools to move forward. He provided an insightful report that was used as a base for different marketing projects."
  • Sebastiaan Cové, Marketing Manager Time to Hire:
  • Niki Ritmeijer, bestuur LAKS:
  • Richard Brugel, Partner bij Strik Creemers & Partners:
  • Jarno Eggink, directeur JDI:
    "

    Vanuit een katalyserende rol, iedereen en ieder idee in zijn waarde latende heeft Bart ons onze scherp gestelde propositie bezorgd. Met behulp van heldere realistische stappen, tomeloze energie, humor en creativiteit waren de strategische sessies iets om naar uit te kijken. 

    "
  • Cas de Haan, directeur Caspar de Haan:
    "

    Bart is bij ons in een lopende trein van marketing activiteiten ingestapt en heeft  het team (mijzelf, vormgever, copywriter en fotograaf) met de juiste communicatieve skills en kennis van zaken op het goede spoor gekregen. Hij bewaakt de grote lijnen, zegt met goed argumenten waar het op staat en komt met oplossingen, ideeën of alternatieven.

    "
  • Wanda Marcon, co-owner Beebielove:
    "

    Bart is een bevlogen marketeer en moderator die snel tot de kern komt. Tijdens de workshop kan hij iedereen enthousiasmeren ongeacht functie en opleiding wat resulteert in een interactief en dynamische groepsproces. Met een stukje fun, zijn vakkennis en professionaliteit kijken we terug op een zeer geslaagde sessie.

    "
  • Jessie Bekkers-van Rooij, directeur bestuurder Woonstichting SSW:
    "

    Als ik een project heb waar anders naar gekeken moet worden dan betrek ik daar graag Bart bij. Korte lijnen, fijn om mee te sparren en komt altijd met nieuwe inzichten.

    "

Verder Praten?

    Naam

    Telefoon

    Bericht