"Employer branding als een mag0neet voor de arbeidsmarkt"
Als je je als werkgever wilt onderscheiden in de huidige strijd om talent op de arbeidsmarkt dan heb je daar een sterk employer brand voor nodig. Het archetype model is een ideaal middel om te komen tot een verbindende en betekenisvolle inzet van employer branding. Zodat je vanuit je DNA als een magneet de juiste kandidaten aantrekt.
In 2 workshopsessies van een dagdeel gaan we aan de slag met een team van HR, communicatie, teammanagers en een aantal medewerkers die een ambassadeursprofiel vertegenwoordigen voor het gewenste employer brand. In de eerste sessie bepalen we het archetype dat past bij de organisatie en gaan we op zoek naar het #DWIH (daarom werk ik hier) gevoel. In de tweede workshopsessie concretiseren we het archetype naar een paspoort van het type kandidaten waar we naar op zoek gaan. Hierin staan persoonlijke kenmerken, interesses, drijfveren en andere concrete insights waar we gericht op in kunnen spelen via arbeidsmarktcommunicatie.
Model employer branding
Opzet van de workshopsessies
DNA & Drijfveren >> Kansen arbeidsmarkt >> Bepalen archetype >> Paspoort ideale kandidaat (persona) >> Vertaling naar arbeidsmarktcommunicatie
Wat levert deze workshop op?
Na de workshop employer branding kun je je arbeidsmarktcommunicatie op een verbindende en betekenisvolle manier inzetten, zodat potentiële medewerkers zich kunnen identificeren en aangetrokken voelen tot jou als werkgever. Je ontvangt een rapport van de workshop dat je perfect kunt gebruiken als blauwdruk voor arbeidsmarktcommunicatie zoals werkenbij site, teksten voor vacatures, testimonials, video, social media, events.
Investering
2.500 - 5.000 euro (inclusief voorbespreking en inlezen)