Het leuke aan werken met allerlei soorten klanten is dat er ook allerlei brandende marketingvragen op je afkomen. ‘Ze variëren van ‘Hoe kijk je naar onze positionering ten opzichte van onze concurrenten?’ tot ‘Wat moeten we met nieuwe media zoals TikTok en Snapchat’. Meestgestelde marketingvraag (by far) is de vraag wat vind je van mijn website. Een vraag die ik graag beantwoord omdat het veel zegt over iemand zijn bedrijf en hoe het bedrijf zich wil positioneren.
In deze post 10 brandende – veelgestelde marketingvragen. Met op het einde de vraag waar ik zelf het meest vrolijk van word. Heb je zelf nog een brandende marketingvraag? Stel ‘m onder de comments of stuur me een mailtje.
10 meestgestelde marketingvragen
1.Wat vind je van onze website?
Antwoord: Laat op je site nog duidelijker zien waar je voor staat en maak je corporate propositie concreet met kengetallen. Vertel verhalen over klanten. Gebruik foto´s en video van echte mensen.
2.Hoe kijk je naar onze positionering ten opzichte van onze concurrenten?
Ik verdiep me altijd in de belangrijkste concurrenten om inzicht te krijgen in de case. Om de verschillen in kaart te brengen en te bepalen hoe we ons in de markt onderscheidend willen positioneren gebruik ik het archetype model.
3.Ken je iemand die ons kan helpen met <specialisme>
In mijn netwerk ik veel specialisten op het gebied van online marketing, sociale media, LinkedIn, AI en marketing automation waar ik actief mee samenwerk op verschillende klanten.
4.Hoe zetten we een effectieve campagne op?
Een campagne begint met een duidelijke profielschets van de ideale klant en het smeden van een winnende (KO) propositie. Als je deze nog niet hebt, gaan we die samen definiëren en vertalen dit naar een doelgerichte campagne vanuit de juiste combinatie van middelen.
5.Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?
Ga kwalitatieve content ontwikkelen die relevant is voor je doelgroepen en zet in op autoriteit met relevante links vanuit bekende vakgerelateerde media. Versterk je online zichtbaarheid met online ads op je merknaam en de meest relevante keywords op Google om geen belangrijke leads te missen.
6.Heb je een contentkalender die we kunnen gebruiken?
Contentkalenders ontwikkel ik altijd zelf zodat het 1-op-1 past in de werkwijze en de elementen van de contentstrategie. Ze zijn heel praktisch en overzichtelijk.
7.Hoe verhogen we onze zichtbaarheid op LinkedIn?
Focus meer op persoonlijke profielen in plaats van je bedrijfspagina. Ga niet alleen zenden, wees zelf ook actief en reageer op anderen. Activeer collega’s als ambassadeurs, zo ben je samen zichtbaarder.
8.Wat moet ik met nieuwe media als TikTok en Snapchat?
Als het niet bij je doelgroepen past hoef je hier niks mee te doen. Heb je het gevoel dat je de boot mist? Dan help ik je graag met de afweging en de consequenties.
9.Kan ik onze content door een stagiair laten uitvoeren?
Ja dat kan als iemand daar al de juiste ervaring in heeft. Heb je hoge verwachtingen? Schakel dan altijd een specialist in.
10.Kun je vanuit je senioriteit ons marketing team coachen?
Heb je een jong team en mis je een stuk ervaring? Dan kan ik mijn mijn 20 jaar marketing ervaring hier zeker bij helpen.
Bonusvraag: Bart, wat is jouw toegevoegde waarde?
Ik help bedrijven bij het maken van strategische keuzes waar je meer impact mee gaat maken. Dit doe ik als strateeg / sparringpartner of ik begeleid teams in workshopvorm.9
En wat is jouw brandende marketingvraag?
Heb jij zelf nog een brandende marketingvraag? Of een bijzondere marketingvraag die aan jou gesteld is? Ben benieuwd! Stel je marketingvraag in de reacties, onder deze blog⬇️