Voor veel bedrijven is het continu creëren van content een behoorlijke uitdaging. Je hebt immers geen vaste copywriter, videomaker of fotograaf in dienst. Inhuren is duur. En zelf schrijven heb je niet altijd zin in of tijd voor. Maar wat dan? In deze blog 5 tips om content de creëren op een continue basis.
1. Kwaliteit: leg de lat niet te hoog
Kwaliteit is een ding voor ieder bedrijf. Overal om ons heen zien we briljante contentproducties. Maar laat dit niet de maatstaf zijn. Begin met een acceptabele kwaliteit niet de hoogste kwaliteit. Dit mag het streven zijn om naar toe te werken maar kan niet het startpunt zijn.
2. Wees realistisch: kies een periodiek die bij je past
Je hoeft niet iedere week een knaller van een long read post op basis van een diepte interview of spectaculaire motion infographic uit te brengen. Kies voor een periodiek die bij je past en die je vol kunt houden.
3. Huur slim in
Huur je een externe content maker in wees dan slim en bereid dit goed voor zodat je maximale output krijgt. Laat een copywriter of een fotograaf meteen meerdere items maken als hij naar je toe komt in plaats van 1 item. En ja dit vraagt om een strakke voorbereiding.
4. Werk met stagiaires of werkstudenten
Jonge mensen zijn natuurtalenten als het gaat om het maken van content. Ze zijn er mee opgegroeid. Vaak zijn ze niet alleen goed qua tekst maar kunnen ze ook beeldend goed uit de voeten. Zeker als het gaat om studenten marketing of communicatie. Enige maar is dat je wel de tijd moet nemen om ze goed te begeleiden.
5. Maak een realistisch plan en begin!
Grootste drempel is het beginnen met content creëren. Voor je begint maak je een kort en realistisch plan (1 A4) waarin je beschrijft wat het doel is van je content, welke persona’s je je op richt, over welke onderwerpen je content wilt gaan maken en hoe je dit gaat ontwikkelen.
Hulp nodig bij een realistisch content plan. Ik help je graag verder via een workshop of brainstormsessie.
Lees ook:
Waarom je content strategie te weinig leads oplevert?
Vertellen wat je doet: 5 tips voor je content strategie
Metrics: hoe zie je dat je goed bezig bent met je content strategie?