Ik moet bekennen. Ik doe steeds minder aan visitekaartjes. Ik vergeet ze mee te nemen. Ik vergeet ze te geven. Waarom? Omdat ik merk dat we steeds minder het visitekaartje nodig hebben van ons bedrijf. Contact is steeds persoonlijker. Ook in de praktische zin. Ik sla iemand zijn telefoonnummer of emailadres meteen op. En vaak connect ik ook meteen even via LinkedIn als ik een interessant persoon ontmoet heb bij een netwerkgelegenheid. Qua “visitekaartjes management” – hierbij genomineerd voor woord van de dag – heb ik een snel en gemakkelijk digitaal systeem.
Vers van de pers
En toch heb ik nieuwe visitekaartjes laten maken in de persoonlijke stijl die past bij mijn website. Met foto als geheugensteuntje, anders ligt zo een visitekaartje er ook maar incognito bij. Weliswaar in een bescheiden oplage. Ondanks dat ik er zelf misschien minder waarde aan hecht, merk ik toch dat het in bepaalde gevallen fijn is om een visitekaartje bij je te hebben of dat een ander persoon er wel waarde aan hecht om visitekaartjes uit te wisselen.
“Stelling: visitekaartjes zijn de collectors items van de toekomst”
Ruilen?
En nu ik toch nieuwe visitekaartjes heb, deel ik ze ook graag uit. Nou ja, ik heb ze in ieder geval bij me. Dus wil jij visitekaartjes ruilen? Wie weet worden het de collectors items van de toekomst.