Ik krijg vaak de vraag wat doe jij nou eigenlijk? Best logisch want hybride marketing is een term die ik zelf bedacht heb. De vraag wat het inhoudt beantwoord ik natuurlijk graag. Maar een case spreekt vaak meer tot de verbeelding. En het is geen toeval dat ik hiervoor een case gebruik van Match 4U. Match 4U is al jaren mijn favoriete klant vanwege de onderscheidende campagnes die we met elkaar bedenken. Hiermee weet Match 4U zich keer op keer als lokaal uitzendbureau te onderscheiden van de gevestigde uitzendbureaus.
“Hybride marketing is het samenspel van online, social en real life met als doel contact (verbinding / engagement) met je doelgroep te verkrijgen.”
Wervingscampagne jongeren op basis van WhatsApp taal
Toen we aan het brainstormen waren over de nieuwe wervingscampagne voor vakantiewerk, besloten we in te spelen op de periode dat veel jongeren hun diploma van de middelbare school halen. Het “Geslaagd?” concept met WhatsApp icoontje komt hier uit voort. Daarna volgde ook het “Niet geslaagd?” concept met een verdrietig WhatsApp icoontje. Het speelse karakter werd versterkt door de twee uitingen altijd gecombineerd in te zetten bij abri’s (voorkant en achterkant).
Samenspel conventionele, online en sociale media
De abricampagne was gericht op lokaal bereik en traffic naar www.match4u.nl/vakantiewerk. Daarnaast zijn nieuwsbrieven en boomerangcards (af te geven op adressen waar de traditionele boekentas uithangt) gebruikt en is Facebook ingezet met actiematige FB posts om extra te stimuleren. Zoals 10 euro bij vertoon van je diploma en kans op een hoofdprijs van 250 euro voor je eindexamenfeestje!
WhatsAppen met Match 4U
Uiteraard kun je ook direct WhatsAppen met Match 4U, maar jongeren weten Match 4U al langer goed te bereiken via WhatsApp 🙂