Sinds ik ben afgestudeerd (2001) is marketing natuurlijk enorm veranderd door de digitalisering. Toch blijkt Kotler (hij schreef zijn boek nog vóór de tijd dat mensen SEO als CEO uitspraken) nog steeds verplichte marketingkost op de opleidingen. Ik weet nog goed dat ik het als student vooral een dikke en nogal droge pil vond om door heen te komen.
Ander perspectief op Kotler
Waarschijnlijk is het ook niet het eerste boek dat in je opkomt om even “lekker” door te lezen. En toch is dat wat ik gedaan heb deze zomervakantie, maar dan vanuit een heel ander perspectief. Namelijk om de stof uit Kotler relevant en aantrekkelijk te maken voor de HBO studenten die ik les ga geven in marketing bij Business School Notenboom. Een uitdaging die goed bij me past. Niet alleen omdat ik graag mijn visie op het vak deel maar ook omdat het me “gewoon leuk” lijkt om jonge mensen enthousiast te maken voor het vak! Dus: voor al je vragen over marketing en Kotler weet je bij wie je voortaan (weer) moet zijn!
Mocht je het je afvragen: ik ga het docentschap parttime invullen naast mijn werkzaamheden op het gebied van in-company workshops en strategie.