Als het even kan ga op zaterdag naar de markt op de Kruisstraat in Eindhoven (Woensel). Als je naar de markt gaat en je krijgt een lekker stukje kaas aangeboden dan zegt iedereen daar ja tegen (tenzij je geen kaas lust natuurlijk). We weten allemaal waarom de kaasverkoper het doet. End of the day verkoopt hij namelijk meer kaas dan zijn buurman die geen lekkere stukjes kaas weggeeft.
Kennis delen
Hetzelfde merk ik tijdens de workshops die ik geef. Die staan in het teken van kennis maken en kennis delen op het gebied van nieuwe media én het spelen van het spel. Veel deelnemers vinden het jammer dat het spel niet helemaal gespeeld is op het einde. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dat zelf ook jammer vind. Maar dat is vanuit de passie van mijn vak. Vanuit een commercieel perspectief is het goed om een voorproefje te geven. Als ik kaas wil verkopen, moet ik natuurlijk niet de hele kaas willen weggeven.
Content sampling met kennis
Content gaat om kennis delen. Maar je moet je kennis ook verkopen. Met blogs, social media en kennis sessies laat je iedere keer een stukje van je kennis proeven. Geef dus niet zo maar al je kennis weg, maar maak je volgers lekker met aantrekkelijke content sampling!