Nee? Dan zou je dat eens moeten doen. Wat denk je dat er komt? Niks? Of iets vreemds? Of iets over een hard aan de weg timmerende naamgenoot wellicht? Als (potentiële) klanten informatie over je gaan zoeken, dan is de kans groot dat ze je naam intikken op Google. Het eerste resultaat is vaak Linkedin. Heb je geen Linkedin dan is het vaak een Facebook profiel. Sta je met je naam op de website van je bedrijf dan volgt dat vaak als tweede resultaat. En daarna? Dan gaat het al snel over wat je zelf online publiceert of wat anderen over jou hebben gepubliceerd.
Niks?
Begin dan bij de basis. Zorg dan op zijn minst dat je zsm een Linkedin profiel en een Google+ aanmaakt. Zo word je gevonden. Een makkelijke quick win.
Vreemd, negatief of een beter scorende naamgenoot?
Dan moet je echt aan de slag! Recente berichten komen vaak hoger. Schrijf daarnaast een aantal blogs en zorg dat het negatieve bericht van de eerste pagina af gaat. Bij een ijverige naamgenoot zul je echt aan de slag moeten. Want je zult je naamgenoot moeten verslaan op Google! En voor je bedrijf? Deze zelfde basis principes gelden voor je bedrijf. Naast je website is het om deze reden goed om voor je bedrijf – ook al ben je een eenpitter – een Linkedin bedrijfsprofiel aan te maken.
Ongewenst? Laat je vergeten op Google
Niet tevreden hoe je met je bedrijfsnaam naar voren komt op Google? Sinds 2014 kun je een vergeet-me verzoek indienen via het “vergeet-me formulier” bij Google. En anders kun je natuurlijk aan de gang met actuele content. Door te gaan bloggen op keywords bijvoorbeeld. Ook Google+ kan hier een effectief kanaal voor zijn.