Binnenkant van je merk
“Een merk is een netwerk van associaties en betekenissen bij jouw doelgroep. Een sterk merk maakt verbinding met haar doelgroepen.”
Je reputatie bepaalt je aantrekkingskracht
Dit maakt de binnenkant van het merk belangrijker dan imagebuilding aan de buitenkant van het merk. Het heeft dus alles te maken met de lading die je voor je doelgroep weet mee te geven aan je merk. Relevantie voor je doelgroep (wat heb ik er aan) zie ik daarbij als de belangrijkste verbindingsfactor. Onderscheidend vermogen en beklijven zijn twee andere belangrijke factoren. Relevantie en beklijven bouw je vooral op in de manier waarop je zaken doet en waar je voor staat. Je reputatie: oftewel hoe je bekend staat, dat bepaalt de aantrekkingskracht van jouw bedrijf en daarmee je merk.
Een keer sparren over je merk?
Mocht je een keer willen sparren of brainstormen over je merk, dan help ik je graag op weg. Ik heb al veel merken lading mogen geven. Stuur gerust een mailtje naar hallo@bartwaterschoot.nl